Resumos

Resumos 2013

Waldir Moreira, Ronedo Ferreira, Douglas Ciqueira, Eduardo Cerqueira, Paulo Mendes.

SocialDTN: A DTN implementation for Digital and Social Inclusion. In: ACM MobiCom Workshop on Lowest Cost Denominator Networking for Universal Access (LCDNet 2013), 2013, Miami.

Zan Li, Desislava Dimitrova, Torsten Braun, and Denis Rosário.

Poster: Highly Accurate Evaluation of GPS Synchronization for TDOA Localization. In the proceedings of the IFIP Wireless Days conference, Valencia - Spain, November 13-15, 2013.

Denis Rosário, Philipe Lima, Kássio Machado, Eduardo Cerqueira,Zhongliang Zhao, Torsten Braun.

Demo Abstract: Disseminating WMSN Data by Using Social Network and Web. In: 10th European Conference on Wireless Sensor Networks, Ghent, Belgium, February 13, 2013

Resumos 2011

Costa, Rodrigo ; Silva, Claúdio ; Rosario, D. ; Machado, Kássio ; Cerqueira, Eduardo ; Abelém, A. J.

Classificação de Protocolos de Roteamento em Rede de Sensores Sem Fio

In: Escola Regional de Informática Norte 2 - Sociedade Brasileira de Computação.2011, Belém.

Rosario, D. ; Paraense, Helder ; Machado, Kássio ; Cerqueira, Eduardo.

Sistema de Detecção de Incêndio em Florestas Usando RSSFM

In: Escola Regional de Informática Norte 2 - Sociedade Brasileira de Computação, 2011, Belém.

Machado, Kássio ; Rosario, D. ; Mousinho, Tales ; Abelém, A. J. ; Ueyama, Jó ; Cerqueira, Eduardo.

Sistema de monitoramento de enchentes usando redes de sensores sem fio

Silva, Lucas ; Amarantes, Felipe ; Cunha, Debora ; Nunes, Thiêgo ; Venâncio Neto, Augusto J. ; Cerqueira, Eduardo.

Smart grid: A Rede Elétrica do Futuro

Farias, Fernando ; Carvalho, Igor ; Rothenberg, Christian ; Abelém, A. J. ; Cerqueira, Eduardo

LegacyFlow: Bringing OpenFlow to Legacy Network Environments

In: Ofelia Summer School 2011, Berlin.

Resumos 2009

Cerqueira, Eduardo Coelho ; Romaniak, P ; Papir, Z. ; Leszczuk, M.

Video Artifacts Assessment for Live Mobile Streaming Applications

In: Second International Workshop on Future Multimidia Networking (FMN 2009), 2009, Coimbra.

Resumos 2005

Cerqueira, Eduardo Coelho ; Venâncio Neto, Augusto J ; Veloso, L. ; Curado, M. ; Mendes, P. ; Monteiro, E.

A QoS Architecture for Multi-user Mobile Multimedia Services in the Next Generation IP Networks

In: Seminário Rede Temática de Comunicações Móveis, 2005, Porto.