Eduardo Coelho Cerqueira

Possui graduação em Engenheiro de Computação pelo Instituto de Estudos Superiores da Amazônia (2007). Em 2010 obteve o título de mestre em Engenharia de Automação e Sistemas pela Universidade Federal de Santa Catarina (UFSC), com sanduíche na Unidade de Investigação CISTER do Instituto Superior de Engenharia do Porto em Portugal (2009). Em 2014 obteve o título de doutor no regime de Co-Tutela em Engenharia Elétrica pela Universidade Federal do Pará (UFPA) e em Ciências da Computação pela Universidade de Berna. E em 2015 terminou o pós-doutorado em Ciências da Computação no Programa de Pós-graduação em Ciências da Computação da UFPA. Atualmente é Professor Adjunto A da Faculdade de Computação do Instituto de Ciências Exatas e Naturais da UFPA. Seus interesses de pesquisa são: Computação Ubíqua e Pervasiva, Qualidade de Serviço, Qualidade de Experiência, mobilidade e multimídia.

Eduardo Cerqueira received Master in Computer Science at Federal University of Santa Catarina, Brazil (2003) and his PhD in Informatics Engineering from the University of Coimbra, Portugal (2008). He was an invited auxiliary professor at the Department of Informatics Engineering of the University of Coimbra (2008-2009). He is an associate professor at the Institute of Technology of the UFPA in Brazil and researcher at Network Research Las at UCLA/USA and Centre for Informatics and Systems of the University of Coimbra (CISUC)/Portugal. His publications include 5 edited books, 5 book chapters, 4 patents, 1 IETF Internet Draft and over than 180 papers in national/international refereed journals/conferences. He is involved in the organization of several international conferences and workshops, including Future Multimedia Networking (IEEE FMN), Future Human-centric Multimedia Networking (ACM FhMN), ICST Conference on Communications Infrastructure, Systems and Applications in Europe (EuropeComm), Latin America Conference on Communications (IEEE LATINCOM) and Latin American Conference on Networking (IFIP/ACM LANC). He has been serving as a Guest Editor for 5 special issues of various peer-reviewed scholarly journals. His research involves Multimedia, Future Internet, Quality of Experience, Mobility and Ubiquitous Computing.